Fik min E-mail der?

E-mail-systemer er berygtet for at sende meddelelser til “la la land,” aldrig at blive hørt fra igen. Og e-mail virus hele tiden kører grasserende og forvolder ravage. Så hvis du er bekymret for, at din besked ikke når frem, har du en velbegrundet bekymring.

Hvordan kan du kontrollere, at nogen har modtaget din besked uden ved hjælp af funktionen returvaremodtagelse og risikere at fornærme personen? Hvilke andre muligheder er tilgængelige for at sikre din besked er modtaget?

Hvis du tror, din besked ikke ankommer, fordi du ikke har modtaget et svar i en rimelig mængde af tid, prøv at sende en anden besked. Her er det “magiske trick.” Gør det klart, at det eneste formål med dette andet korrespondance er at bekræfte modtagelsen af den første meddelelse.

Eksempel

Her er et par eksempler på en anden besked du kan sende til at bekræfte en e-mail blev modtaget.

Prøve en (uformel tone):

“Jeg forsøger ikke at skynde dig. Jeg vil blot bekræfte, at du har modtaget mit budskab.”

Prøve to (mere formelle tone):

“Venligst bekræfte modtagelsen af denne meddelelse nu. Jeg ser frem til dit svar til undersøgelse på et senere tidspunkt.”

Bemærk: Formålet med disse eksempler er at give dig med prøve ordlyd. Sørg for at sætte beskeden med dine egne ord.

Eksempel

Som en forfatter sender jeg en masse beskeder til magasin redaktører. De er berygtede for to ting: 1) ændre deres e-mail-adresser; og 2) ikke reagerer på korrespondance.

Så er jeg ofte i et dilemma da jeg ikke modtager et svar på min korrespondance. Modtog redaktøren ikke mit forslag? Er editoren simpelthen ikke interesseret? Det er en vanskelig situation.

I de fleste tilfælde, vil jeg sende et andet budskab at bekræfte modtagelsen. Lad mig dele resultaterne af opfølgende meddelelser jeg sendte til tre personer.

I to tilfælde, ikke havde modtagerne modtaget min oprindelige meddelelse. I disse tilfælde takkede de mig for at følge op og for igen at sende mit forslag. (Og de begge købt artikler!)

I tredje omgang havde personen modtaget min oprindelige meddelelse. Jeg har fået en curt svar fortæller mig at “være mere tålmodig.” Han var tydeligt irriteret.

Punktet i dette eksempel er-dette er ikke en eksakt videnskab. Der er ingen klare svar på spørgsmålet om kontrol af modtagelse af en e-mail-meddelelse. Du skal bruge god dømmekraft og analysere hver enkelt situation for at kunne bruge e-mail mere effektivt.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *